Notice: Undefined index: options in /home/homeisco/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
שלבי הבניה הקלה בעזרת קונסטרוקציה של MITEK - בנייה קלה - הומיז קבלן בניה קלה מומלץ ביותר בצפון, מרכז, השרון ודרום.

קבלן רשום מס' 32535

הומיז
הומיז

חברת הבניה הקלה המומלצת בישראל

שלבי הבניה הקלה בעזרת קונסטרוקציה של MITEK

Facebook
Telegram
WhatsApp

לרוב האנשים, בין אם הם יודעים זאת או לא, יצא לראות את התוצאה הסופית של בניה קלה: אולי ראיתם מחסן בניה קלה, יחידת דיור או אפילו בית פרטי שלם שנבנה בשיטה זו.

אך מה שכמעט אף פעם לא רואים – הוא איך זה קורה בפועל – תהליך התכנון, ההנדסה, הייצור והבנייה. לכן הכנו את המדריך הבא, המפרט את שלבי הבניה הקלה – החל מרגע התכנון הראשוני ועד לקבלת המפתח לבית. במדריך זה, נתאר את אחת משתי שיטות הבניה הקלה העיקריות – בניה קלה באמצעות קונסטרוקציית פלדה דקת – דופן של מפעל מייטק.

מייטק היא החברה המובילה בישראל לאספקת קונסטרוקציית שלד פלדה לבניית בתים פרטיים או מבני ציבור. שיטת הבניה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ועונה על דרישות התקנים הישראלים והבינלאומיים, כולל דרישת התקנים לבניה ירוקה.

שיטה זו מתאימה ללקוחות העובדים עם קבלן בניה קלה, הבונה את הבית מ – א’ – ועד ת’, וגם ללקוחות שבונים את ביתם בעצמם. 

אז מה זה בניה קלה, ואיך היא מתבצעת בפועל? 

אלו הם השלבים העיקריים:

תכנון –

זיהוי הצרכים והדרישות העיצוביות עבור הפרויקט, הערכת סיכונים, בניית לוח זמנים, הכנת השרטוטים וכדומה. שלב זה נעשה באמצעות מהנדסים ואדריכלים, ובו נוודא שלא יצוצו הפתעות במהלך הבניה, שהתכנון עומד בכל התקנים, ושהמבנה המיועד יספק את כל צורכיהם וחלומותיהם של בעלי הבית.

כעת, יתרחשו שלושה שלבים במקביל:

הכנת הקונסטרוקציה במפעל –

ההנדסה היא אחד השלבים שאנשים נוטים לשכוח כאשר הם מדמיינים בתים בבניה קלה. אך למעשה, זהו אחד השלבים המשמעותיים בתהליך, והוא השלב המקשר בין התכנון לייצור הקונסטרוקציה.
לאחר שתהליך התכנון והעיצוב של הבית או תוספת החדר מושלמים, הצוות של מייטק מעצב בתוכנה מתקדמת הייחודית להם את התוכנית ההנדסית של הבית עם שלד פלדה – עליו יורכבו הקירות. עיצוב השלד לוקח בחשבון גורמים שונים, כגון תוואי השטח, עמידות בפני אקלים, דרישות בניה מקומיות, התאמה לצורכי הלקוח ועוד.
לאחר סיום התוכנית הממוחשבת, היא עוברת למפעל – שם תיוצר בפועל הקונסטרוקציה.

הקונסטרוקציה עשויה מגיליונות פלדה איכותית, המעוצבים לגלילים על ידי העברתם דרך מספר תבניות (שבלונות), ואז מכופפים לצורות שונות, בהתאם לתוכנית המבנה. הפלדה הזו, בהיותה דקה במיוחד וחזקה במיוחד – מאפשרת ייצור בתים עמידים מאוד – תוך חיסכון במקום.
לבנייה קלה יחידת דיור או בית פרטי עם קונסטרוקציית פלדה דקת דופן של מייטק יש יתרונות רבים, וביניהם – הפלדה אינה מתכווצת או מתרחבת גם במזג-אוויר ישראלי קשוח, אינה סופגת לחות, והיא עמידה בפני מזיקים, אש ורעידות אדמה.

ייצור פנלים במפעל –

אלו הם למעשה קירות הבית, אשר יולבשו על הקונסטרוקציה. מדובר בפלטות גדולות שיכולות להיות עשויות מגבס חוץ, אקווה פנל (לוחות צמנטיים יציבים) או פלטות ג’ימס הארדי (לוחות בטון מתקדמים המתאימים במיוחד לקירות חוץ).

עבודה בשטח: הכנת היסודות, שתילת הממד ועבודה עם בטון

שלב זה מתרחש במקביל להכנת הקונסטרוקציה והלוחות במפעל – ולכן בניה טרומית בית פרטי או בניה טרומית של תוספת חדר / יחידת דיור – היא מהירה במיוחד. כאן נכנסת לתמונה בניה משולבת – כלומר הכנת הבסיס המבני בעזרת בטון, בשיטה הקונבנציונלית המוכרת לכולם.

הרכבת הקונסטרוקציה בשטח הבית

כעת יחברו על בסיס הבטון את גלילי הפלדה אשר הוכנו קודם. בניגוד לבניה מסורתית – זהו שלב מהיר, נקי ושקט למדיי, אשר אינו מפריע את מנוחת השכנים ודורש צוות קטן יחסית.

חיבור לתשתיות –

פריסת צנרת, חיבור למים, חשמל, נקודות תקשורת וכו’.

איטום והרכבת הקירות –

ראשית, תתבצע התקנת חומרי בידוד פנימיים בתוך הקונסטרוקציה. חומרים אלה יבודדו גם מפני חום וקור, וגם ייצרו אקוסטיקה טובה בתוך הבית וימנעו רעשים.
לאחר מכן נרכיב על הקונסטרוקציה את הפנלים אשר הכנו מבעוד מועד.

גימורים –

שלב זה הוא בעצם סיום הבית. הרכבת חיפויים על הקירות (טיח, קרמיקה, אבנים ועוד), הרכבת חלונות ודלתות, ריצוף, מטבח וסניטציה ולבסוף צביעת הבית.

היתרי בניה בבניה קלה:

את הטפסים לקבלת ההיתרים יש להגיש על ידי בעל מקצוע רשום – מהנדס, אדריכל או הנדסאי. קבלן בנייה קלה יוכל לספק לכם את השירות הזה, בקלות וביעילות.
שימו לב, שזהו תהליך ארוך, ולכן רצוי מאוד להתחילו כמה שיותר מוקדם. במקרה של בנייה קלה יחידת דיור או תוספת חדר, ייקח התהליך כחצי שנה. תהליך בניה קלה בית פרטי – ייקח כתשעה חודשים לפחות.

מעוניינים לשמוע עוד? זקוקים לעזרה בתכנון, הוצאת היתרים והנעת תהליכי בניה? לנו בהומיז יש צוות אנשי מקצוע מסורים ובעלי ניסיון רב, אשר ישמחו לעמוד לשירותכם בכל שאלה ובקשה.

עוד תוכן שיעניין אותך

בניית בית פרטי בבניה קלה

חושבים לבנות את הבית הפרטי שלכם ולא בטוחים באיזו שיטה לבחור? ככל שהעולם מתקדם לעבר פתרונות בנייה יעילים וידידותיים יותר לסביבה, בניה קלה מציעה חלופה

בניית וילה עם בניה קלה ?

שוקלים לבנות את וילת החלומות שלכם, אך מודאגים מהזמן, העלויות וההשפעה על הסביבה? מה אם הייתם יכולים לקבל את הווילה המושלמת שמתאימה לסגנון, להעדפות ולתקציב

מה שלבים לבניית וילה?

בניית וילת חלומות היא מסע מרגש אך מורכב המשלב מגוון רחב של גורמים, החל מהניצוץ הראשוני של רעיון ועד לליטושים הסופיים של הבית המדהים שלכם.

בניה קלה על הגג

יש לכם שטח פנוי על הגג, ואתם נמנעים מלבנות עליו תוספת בניה, בגלל הפחד מרעש, לכלוך, תקציב מנופח וזמן עבודה ארוך? הגעתם למקום הנכון!  שיטת