Notice: Undefined index: options in /home/homeisco/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
בניית יחידת דיור בחצר – למה אתם צריכים את זה, ואיך מתחילים לתכנן? - בנייה קלה - הומיז קבלן בניה קלה מומלץ ביותר בצפון, מרכז, השרון ודרום.

קבלן רשום מס' 32535

הומיז
הומיז

חברת הבניה הקלה המומלצת בישראל

בניית יחידת דיור בחצר – למה אתם צריכים את זה, ואיך מתחילים לתכנן?

Facebook
Telegram
WhatsApp

אנחנו, הישראלים, אוהבים להשקיע בנדל”ן. הויכוח בין כלכלנים, משקיעים ואנשי פיננסים בנוגע לאטרקטיביות של השקעה בנדל”ן מתגלגל כבר שנים, אבל את התשוקה של הישראלים לקנות נדל”ן, שיש בה גם משהו רגשי, אי אפשר לעצור – לא במחירים המאמירים של הנדל”ן בישראל, ולא ברכישה של פרויקטים מפוקפקים על הנייר, ביעדים רחוקים בחו”ל.

רגע לפני שאתם מחפשים את ההרפתקה הבאה שלכם בעולם הנדל”ן – למה שלא תבדקו את האפשרות של בניית יחידת דיור בחצר?

אם יש לכם חצר, ויש זכויות בנייה (כך שתוכלו לקבל היתר לבניית יחידת המגורים שלכם), תגלו שאין משתלם בעולם הנדל”ן מבניית יחידת מגורים בשטח הבית הפרטי שלכם. העלויות נמוכות באופן מפתיע (אם תבחרו בבנייה קלה), ההחזר מהיר והתשואה גבוהה ביחס להשקעה – ואם זה לא מספיק, אז בנוסף לערוץ הנוסף להכנסה, אתם מקבלים אפשרות לבנות לעצמכם חדר עבודה שקט מחוץ לבית, קליניקה לעבודה עצמאית, או אפילו בית לילדים כשירצו לחסוך כסף, אולי לקראת רכישת דירה משלהם.

איך תדעו אם אפשר או משתלם לבנות יחידת דיור בחצר, ותוך כמה זמן ההשקעה תחזיר את עצמה? איך בונים יחידת דיור בחצר ואיך בוחרים קבלן טוב לביצוע הפרוייקט? 

המדריך השלם לבניית יחידת דיור בחצר – לפניכם.

מתי כדאי לשקול בבניית יחידת דיור בחצר

תוספת של יחידת דיור בשטח חצר שאתם לא משתמשים בה היא לא רק החלטה טובה, אפשר כמעט להגיד שזה בזבוז יום יומי של כסף – אם אתם יכולים לבנות יחידת דיור מניבה בחצר שלכם, ולא עושים כן. הבנייה עצמה של יחידת הדיור היא זולה באופן מפתיע (עוד נרחיב בעניין זה בהמשך), והתועלות הן רבות. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות, לאחר שתבנו יחידת דיור בחצר שלכם:

*ערוץ הכנסה פסיבית וקצבה לעת זקנה: ההכנסה משכירות של יחידת דיור בחצר של חדר וחצי או שניים, עומדת על 2,500-4,500 ₪ בממוצע, תלוי במיקום ובמאפייני היחידה. זו דרך נהדרת להגדיל את ההכנסה החודשית, בלי מאמץ, בכל שלב בחיים.

*מגורים לילדים: כל כך קשה, במציאות הישראלית של המאה ה – 21, לרכוש נכס נדל”ן, ושיעור המשפחות המתגוררות בדירה משלהם נמצא בירידה תלולה בשנים האחרונות. הילדים שלכם, יוכלו להתגורר ביחידת המגורים שלכם למשך כמה שנים, לחסוך כסף לקראת רכישת דירה – ולהתחיל את החיים העצמאיים שלהם ברגל ימין.

*פתיחת קליניקה / עסק עצמאי: ביחידת מגורים תוכלו לבסס עסק קטן ואפילו להזמין אליו לקוחות או עובדים.

*מקום שקט לעצמכם: אם הבית צפוף ואתם לפעמים מרגישים שחסרה לכם פינה שקטה, אם אתם כבר לא ישנים ביחד אבל אין לכם מקום נוח לישון בו – בניית יחידת דיור בחצר תאפשר לכם מרחב פרטי ושקט, בלי לרכוש / לשכור עוד דירה או “להפריד כוחות” רשמית…

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים לבנות יחידת דיור בחצר?

קודם כל ולפני שמתחילים לחשב את התשואות, חשוב לבדוק שמותר מבחינה חוקית להוסיף מטר בנוי לבית שלכם. את זה תוכלו לברר ישירות בעירייה או בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באזורכם. אם התהליך הבירוקרטי נראה לכם מתיש – תוכלו לפנות לאיש מקצוע (כמו מהנדס בנייה או אדריכל) שיש לו ניסיון עם תכנון תוספות בנייה באזור שלכם, ולקבל תשובה ואף עזרה בקבלת היתרים נחוצים. אנחנו ממליצים בחום להתחיל בבנייה רק לאחר קבלת ההיתרים – במקרה של “הימור” ותחילת הבנייה תוך כדי תהליך קבלת ההיתרים, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לעדכן את תוכניות הבנייה על פי בקשת הוועדה, ואם זה שינוי במבנה שכבר נמצא בתהליך בנייה – ייתכן שתאלצו לפרק ולהתחיל מחדש.

איך בונים יחידת דיור בחצר, וכמה זה יעלה לכם?

כשאתם בונים יחידת דיור בבית פרטי או יחידת דיור במרפסת – חשוב לקחת בחשבון את העומסים שהמבנה מסוגל לשאת ולתכנן את יחידת הדיור בהתאם, אבל זה לא המצב, כשאתם מתכננים בנייה של יחידת דיור בחצר, כולל תשתיות. זה היתרון – החיסרון הוא שבחלק מהמקומות תצטרכו לתכנן, גם אם אתם מתכננים בנייה קלה ליחידת המגורים שלכם, בנייה של מקלט או ממ”ד, שייקרו את הבנייה באופן משמעותי.

הבנייה הקלה היא בנייה מהירה וזולה יחסית, תוך שימוש בפרופילים של מתכת, גבס, וחומרים נוספים שהם עמידים לאורך שנים רבות ומבודדים היטב. חומרי הגלם הזולים (יחסית) והגמישים, יאפשרו לכם תכנון ועיצוב גמישים במיוחד, בהתאם לשטח שיש לכם ולרצונות שלכם. יחידות דיור בחצר הן בדרך כלל מבנים לא גדולים, של חדר אחד (“דירת סטודיו”) , חדר וחצי או שניים, עם מטבח קטן, שירותים ומקלחת. בניית יחידת דיור בשטח של 20 מ”ר, עלות הבנייה הממוצעת תעמוד על כ – 50,000 ₪, לא כולל עלות הוצאת היתרי הבנייה אבל כולל כל השאר – העסקת אנשי מקצוע, חומרי גלם, תשתיות וגמר – ממש עד לקבלת מפתח. אם תגבו 3,000 שכירות חודשית עבור היחידה שלכם – בעלות של 50,000 ₪ לבנייה, תכסו את ההוצאה בתוך 16 חודשים – שהם פחות משנה וחצי.

עוד תוכן שיעניין אותך

בניית בית פרטי בבניה קלה

חושבים לבנות את הבית הפרטי שלכם ולא בטוחים באיזו שיטה לבחור? ככל שהעולם מתקדם לעבר פתרונות בנייה יעילים וידידותיים יותר לסביבה, בניה קלה מציעה חלופה

בניית וילה עם בניה קלה ?

שוקלים לבנות את וילת החלומות שלכם, אך מודאגים מהזמן, העלויות וההשפעה על הסביבה? מה אם הייתם יכולים לקבל את הווילה המושלמת שמתאימה לסגנון, להעדפות ולתקציב

מה שלבים לבניית וילה?

בניית וילת חלומות היא מסע מרגש אך מורכב המשלב מגוון רחב של גורמים, החל מהניצוץ הראשוני של רעיון ועד לליטושים הסופיים של הבית המדהים שלכם.