Notice: Undefined index: options in /home/homeisco/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
מה זה בניה קלה, ואיך היא מתבצעת? המדריך המלא - בנייה קלה - הומיז קבלן בניה קלה מומלץ ביותר בצפון, מרכז, השרון ודרום.

קבלן רשום מס' 32535

הומיז
הומיז

חברת הבניה הקלה המומלצת בישראל

מה זה בניה קלה, ואיך היא מתבצעת? המדריך המלא

Facebook
Telegram
WhatsApp

אז מהי בניה קלה בעצם?

בניה קלה, המכונה גם “בניה טרומית” הינה שיטת בניה מודרנית, מהירה במיוחד, זולה וידידותית לסביבה. בניה קלה נפוצה מאוד בארצות אחרות, אך בישראל היא מתחילה לפרוח רק כיום.

בבניה קלה מכינים במפעל את רוב חלקי המבנה, ומעבירים את הבית כאשר הוא מורכב כמעט בשלמותו- ישירות אל השטח.

קימות כיום שתי שיטות בניה נפוצות: הראשונה היא הקמת קונסטרוקציה מחוזקת בשטח הבית, שעליה מלבישים פלטות שהוכנו מראש במפעל- גבס חוץ, אקווה פנל או פלטות ג’ימס הארדי.

השיטה השנייה כוללת פלדה דקת דופן המיוצרת בשיטה המתקדמת ביותר וע”י תוכנות מיוחדות במפעל “מייטק”. הקונסטרוקציה מגיעה מהמפעל ומותקנת בשטח. 

לאחר הרכבת הפנלים, מרכיבים על הקירות חיפויים- אשר מטרתם בעיקר אסתטית, ותפקידם להעניק לבית את העיצוב והאווירה הרצויים (למשל חיפוי הקיר באבנים גדולות או בעץ להענקת מראה כפרי, חיפוי בקרמיקה לחדרי האמבטיה וכו’).

על בניה מתועשת, והקשר בין בניה מתועשת לבניה קלה –

בניה מתועשת היא סוג של שם כולל למספר סוגי בניה מהירים ומתקדמים, אשר נעשה בהם שימוש בהרכבה של חלק או רוב חלקי הבניין – במפעל ולא באתר הבניה עצמו. בניה מתועשת “רגילה” היא כזאת שעושה שימוש בחומרים ורכיבי בניה ספציפיים וקטנים יחסית, ואילו בניה קלה לוקחת את הבניה התעשייתית כמה צעדים קדימה, ומייצרת חדרים שלמים ואפילו בית פרטי שלם- מראש במפעל.

לעיתים קרובות נעשה שימוש בשיטת בניה משולבת – שגם היא עוד נדבך של בניה מתועשת.

מהי בניה משולבת:

בשיטת בניה משולבת כל הבסיס של המבנה נוצק בשטח בבטון, בצורה המסורתית המוכרת.  העמודים והקורות, שלד המבנה, רצפת הבית והממ”ד אם קיים – יהיו מבטון. שאר המבנה (הקירות וכו’) – יבנה בשיטת בניה קלה. הדבר מאפשר את המהירות והגמישות של בניה קלה- בשילוב יתרונות הבניה הקונבנציונלית. כך ניתן למשל לבנות מספר קומות לבית. בניה משולבת יכולה להתאים לא רק עבור בניה מתועשת, אלא גם עבור בניה קלה בית פרטי או יחידת דיור.

מלבד העלויות הנמוכות בניה קלה היא גם מהירה במיוחד – היסודות נחפרים ונבנים בשטח- במקביל לבניית והרכבת רוב חלקי המבנה במפעל. במפעל מורכבים מבנים יבילים – מבנים אשר ניתן לשנע בשלמותם ולהניחם בשטח כאשר הם מוכנים כמעט לחלוטין. הדבר חוסך שעות עבודה רבות, וכידוע זמן זה כסף.

לכן, מחיר בניה קלה עד מפתח ביד – יהיה בדרך כלל נמוך משמעותית ממחיר בניה מסורתית. גם בזכות לוח הזמנים המהודק – התהליך כולו אורך חודשים ספורים ואפילו פחות מכך (לעומת שנה במקרה הטוב לבניית בית רגיל), וגם בזכות השימוש בחומרים קלים, זמינים ולא יקרים.

יתרון נוסף של בניה קלה הוא המחיר הקבוע מראש שאינו צפוי להשתנות

הזהירו אתכם שעליכם לקחת בחשבון תוספות של 20% לעלויות התכנון המקוריות שלכם? מפחדים מתקלות והפתעות לא רצויות שיאלצו אתכם לשנות את תוכניות הבניה ויעלו את המחיר? עם בניה קלה (ולא משנה אם מדברים על בניה קלה בית פרטי, סגירת מרפסת, בניה קלה על הגג או כל חלום וצורך אחרים שלכם) – אין הפתעות, אין שינויים, המחיר קבוע ויציב. בזכות הרכבת המבנה במפעל מחוץ לשטח הבניה- תקבלו בדיוק את מה שתכננתם במקור, ותשלמו בדיוק את המחיר המקורי שנקבע, ללא תוספות מפתיעות.

האם בניה קלה היא בניה ירוקה?

בניה קלה נחשבת ידידותית יותר לסביבה מבניה מסורתית. ראשית, תהליך הבנייה הקלה מייצר פחות פסולת. במקום שבתי ייצור רבים ושונים יספקו את חומרי הבנייה וייצרו עודפי עץ, אריחים, אשפה וכו’- הכל נעשה במפעל אחד, המודד בדיוק את כמות החומרים עבור כל בית.
לבתים שנבנו בשיטת בניה קלה איכותית ומוקפדת יש חיבורים הדוקים יותר, בזכותם ניתן להגיע לבידוד של עד פי 3 לעומת בלוקים של בניה קונבנציונלית – וכך לחסוך באנרגיה בחימום וקירור הבית.

ובעידן של אתגרי אקלים, בניה טרומית בית פרטי או בנייה קלה יחידת דיור מביאות יתרון נוסף – מכיוון שבתים טרומיים הם בדרך כלל חזקים ויציבים יותר מבתים רגילים, הם מראים עמידות גבוהה במיוחד בפני רעידות אדמה ורוחות חזקות.

בניה קלה למגורים – חסרונות ויתרונות:

היתרון העיקרי של בניה קלה הוא בפרודוקטיביות, במיוחד כאשר לוחות הזמנים לחוצים.

בניה קלה מצמצמת באופן דרסטי את משך הזמן והעבודה הנדרשים באתר. הדבר מפחית את כמות ההפרעה הנגרמת לשכנים ולחייו של בעל הבית. על ידי צמצום זמן הבניה באתר, ההשפעה שיש לצוות הבנייה על הסביבה מופחתת- הן מבחינת חסימות שבילים וחניות והן מבחינת רעש ולכלוך.

יתרונות נוספים לצמצום הזמן באתר כוללים פישוט הלוגיסטיקה באתר, פחות סיכון לגניבה ו-ונדליזם במהלך הבניה והגנה טובה יותר מפני נזקי מזג האוויר.

זה, בתורו, מוריד את הסיכוי לעלויות נוספות.

האפשרות לתכנן מראש את לוח הזמנים והעלויות ולעמוד בהם במדויק, מאפשרת גם עלייה באיכות הבניה. ניתן לעבוד על כל היבט של הבניה בתנאים אידאליים, תוך הקפדה על התקנים ההנדסיים באיכות הגבוהה ביותר.

בנייה קלה גם דורשת פחות אנשי מקצוע, ולכן היא זולה ויעילה יותר.

כמו כן, בניה קלה מסייעת בהפחתת הפסולת החומרית ויוצרת פחות זיהום סביבתי.

חסרונות בניה קלה למגורים:

חסרונות הבניה הקלה לא צריכים להפתיע בהתחשב ברשימת היתרונות הארוכה שהיא יכולה לספק. הסטנדרטים הגבוהים יותר ורמת העיצוב המובטחת גורמים לכך שקשה יותר לבצע שינויים בעיצוב לאורך הדרך. עם השלמת המוצר מחוץ לאתר, יש חלון זמן קצר מאוד לביצוע שינויים עד לרגע הגעת המבנה לאתר. לכן, תכנון מקדים מדויק ומפורט הוא אחד הדברים החשובים ביותר כאן, אפילו יותר מאשר בעת בניה סטנדרטית.

בנוסף, זוהי שיטת בניה חדשה בארץ, כך שקשה יותר להעריך כיצד עומדים מבנים יבילים באקלים המקומי לאורך שנים. יחד עם זאת, ניתן ללמוד בקלות על מבני בניה מתועשת באקלימים דומים- כגון באוסטרליה או בארצות אגן הים התיכון- שם בניה זו היא וותיקה ומוכרת.

עניין נוסף הוא חסרונם של בעלי מקצוע איכותיים בתחום. היות והתחום חדש כאן, מציאת קבלן בנייה קלה שיש לו את הידע, הניסיון והצוות המתאים- היא לא דבר של מה בכך. אנו בהומיז עובדים עם אנשי המקצוע מהטופ של התחום – מהנדסים כולל פיקוח מלא, אדריכליות וכל איש או אשת צוות להם תזדקקו במהלך הבניה.

אז מהי הבחירה הטובה ביותר?

בניה קלה היא מושלמת עבור לקוחות שיודעים היטב מה הם רוצים, לא רוצים שבניית ביתם או תוספת החדר לבית תארך נצח וחצי, ויש להם הבנה כללית של התקציב שלהם. אנו בהומיז מספקים מוצר באיכות גבוהה עם מעט מאוד עלויות נסתרות, במסגרת זמן הניתנת להתאמה ללוח הזמנים של הלקוח.

היתרים ואישורים:

קבלת היתר בניה עבור בניה קלה אינו קשה או ארוך יותר מקבלת היתר לבניה מסורתית. למעשה, האישור אפילו מעט פשוט יותר- מכיוון שבנייה קלה מייצרת הרבה פחות פסולת. לכן, הרשויות יוותרו לרוב על הסעיף המחייב את הבונים לפנות את הפסולת לאתר מורשה, ואף יעניקו אפשרות לחתום על הסכם הטמנת פסולת של 20% פחות מהרגיל- מה שמקל על העובדים ומאיץ את סיום העבודה וניקוי השטח לקראת כניסה למגורים. עליכם לקחת בחשבון שהעלות הכוללת של הוצאת היתר בניה היא כ-30 אלף שח לתקן.

אנחנו בהומיז נשמח לעמוד לשירותכם בתכנון כל פרויקט – החל מבית החלומות שלכם, תוספת חדר על הגג או יחידת דיור, ועד לתכנון מפעלים, מוסדות חינוך ועוד.

לשאלות נוספות פנו אלינו, ובוא נתחיל לבנות ביחד.

עוד תוכן שיעניין אותך

בניית בית פרטי בבניה קלה

חושבים לבנות את הבית הפרטי שלכם ולא בטוחים באיזו שיטה לבחור? ככל שהעולם מתקדם לעבר פתרונות בנייה יעילים וידידותיים יותר לסביבה, בניה קלה מציעה חלופה

בניית וילה עם בניה קלה ?

שוקלים לבנות את וילת החלומות שלכם, אך מודאגים מהזמן, העלויות וההשפעה על הסביבה? מה אם הייתם יכולים לקבל את הווילה המושלמת שמתאימה לסגנון, להעדפות ולתקציב

מה שלבים לבניית וילה?

בניית וילת חלומות היא מסע מרגש אך מורכב המשלב מגוון רחב של גורמים, החל מהניצוץ הראשוני של רעיון ועד לליטושים הסופיים של הבית המדהים שלכם.

בניה קלה על הגג

יש לכם שטח פנוי על הגג, ואתם נמנעים מלבנות עליו תוספת בניה, בגלל הפחד מרעש, לכלוך, תקציב מנופח וזמן עבודה ארוך? הגעתם למקום הנכון!  שיטת